Tuesday, September 1, 2009

Leaving Norway tomorrow!

First, I want to explain my blog name. Dokidoki is the japanese word for heartbeat (it's supposed to resemble the sound of a heart beating). I thought this name was appropriate, considering this is my first time going to Japan, and I'm very nervous and happy at the same time. Those who have known me for a long time knows that going to Japan has been my dream for a long long time. So, this is the reason for my blog name. In addition, my other ideas were already used >_>''
     This will be a blog mainly about my stay in Japan, so that friends, family - and everyone else who is interested - can read about how it is for me to stay in Japan. I'm writing in english - at least my best - so that people living outside of Norway might understand.

Tomorrow I'm going to Japan! I'm really exited, but also sad that I have to leave from Joachim (my boyfriend). I won't see him till we meet in december, then he will come visit me in Japan. The 18th to be exact. Already looking forward to it.
     This weekend Joachim suprised me with a stay at a lovely cabin (which belongs to his brothers girlfriends parents), surrounded by beautiful nature. I really felt like this was exactly what I needed - some time to relax before I had to continue my preparations for my trip to Japan. We really had a nice time together, rowing a boat on the lake by the cabin, fishing, picking blueberries, and enjoying the landscape.
  Enjoying lunch at the porch.
 
Cute company :-)

Joachim paddling a kayak
For now, I'll just continue packing for tomorrow!




7 comments:

  1. Huff, må jeg klare å ta vare på meg selv helt alene så lenge! :( Men jeg gleder meg masse til å besøke deg! Plutselig sitter jeg på flyet i ufattelig mange timer og gleder meg til å kunne si "konnichiwa sumimasen arimashita arigatou!" til alle jeg møter på der nede :P blir morro. Gleder meg allerede til å lese alt det spennende du kommer til å oppleve der nede :) wuw u!

    ReplyDelete
  2. ja, med de vakre ordene kommer du deg langt vet du! Gleder meg allerede til du kommer og :) Blir superkoselig! hehe, wuw u 2 <(^-^)><3

    ReplyDelete
  3. God reise i morgen! Jeg er veldig stolt av lillesøsteren min! :-D Husk å vaske henda ;)
    (Må visst kommentere som anonym med mindre noen forklarer meg dette med "choose account"...)

    ReplyDelete
  4. Tusen takk! hyggelig å høre :-)
    Hehe, pappa har gitt meg deinfiserende middel til henda og greier..

    Du kan velge name/url og skrive navnet ditt, så slipper du å være anonym :-D

    ReplyDelete
  5. Looking forward for tomorrow!
    Hørtes ut som om dere har hatt det kjempe koselig må jeg si:D:D

    ReplyDelete
  6. Konnichiwa Nina! it's nice to read your blog :)
    yeah I can really understand how it feels that you had to leave your boyfriend:(
    But hope you guys will enjoy in Japan together in December:D
    I'm looking forward to see you soon! have a nice flight!
    btw, it's really nice pictures;)

    ReplyDelete
  7. Hva er url??? Hvordan var reisen? Trygt fremme? Hvordan er stedet? Du må nok blogge snarest ;)

    ReplyDelete